Brev:
Vil ikke spise rigtig mad - 16 mdr.
28. august 2009
Alder:
16 mdr.
Vil ikke spise rigtig mad - 16 mdr.
Hej Helen,
Først lige lidt kort feedback til dig på vores tidligere henvendelser som handlede om søvn og vores datters evne til at falde i søvn selv. Vi tog "kampen" med hende og lod hende græde i maks 3 minutter før vi gik ind og lagde hende ned. Dette gjorde vi i tre dage før hun ligesom accepterede den nye måde at falde i søvn på. Det fungerer upåklageligt nu. Tak for rådet.
Min datter har aldrig været den store spiser. Vi er dog kommet lidt i tvivl om hvordan vi skal takle at hun sjælent vil spise med ved aftenbordet. Hun vil ikke spise det vi andre spiser selvom det er noget hun sagtens kan spise og lide såsom feks lasagne, kødsovs, frikadeller. Vi serverer altid det samme mad til hende som vi selv spiser, men hvis hun ikke rører det får hun bagefter noget hun godt kan lide hvilket i de fleste tilfælde er frugt som hun er helt tosset med. Frugt er jo ikke en dårlig ting at spise, men det indeholder jo ingenting andet end vand stort set. Sommetider får hun også fignestænger eller ostehaps.
Vores spørgsmål går nu på om vi bare skal acceptere at hun ikke vil have aftensmad og ligge hende i seng uden mad eller skal vi hver dag give hende noget hun hellere vil have?
Mange hilsner herfra
P.S Det er jo super at hun er glad for mad, men hun spiser ca 6-7 stykker frugt om dagen; appelsin, kiwi, fersken, banan. Altsammen bløde frugter da hun ikke spiser "hårde" ting. Min datter er nu 16 måneder.